« 2024. április »
H K Sz Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Tinódi Gimnáziumért Alapítvány Kréta - elektronikus napló High-tech Biolabor
A+ A-
Első tanévem igazgatóként

25 éve dolgozom pedagógusként Sárváron. 13 év igazgatóhelyettesi munka után, Veres Benjámin igazgató úr nyugdíjba vonulását követően a nevelőtestület, a diákság, és a szülői munkaközösség támogatásával pályáztam. Fontos volt számomra, hogy a 60 éves gimnázium hagyományait, értékeit megőrizzük, de a megújításra is készen álltam. 

Mi változott a Tinódiban a 2010-2011. tanévben? 

A legszembetűnőbb változás, hogy digitális iskola lettünk. Az oktatásszervezési tevékenységet a Taninform adminisztrációs szoftver segítségével oldjuk meg. A számítógépes rendszer legfontosabb része az elektronikus napló. A hagyományos, papír alapú napló megszűnt, a tanárok, a diákok és a szülők interneten keresztül érik el a jogosultságuknak megfelelő oldalakat, belső levelezőrendszer útján közvetlen kapcsolatban állhatnak egymással. A diákok és szüleik naprakész információkkal rendelkezhetnek az osztályzatokról, hiányzásokról. Egyelőre az Ellenőrző könyvet is használjuk, hiszen nem minden család rendelkezik internet-hozzáféréssel. A kollégák a tantermekben vezeték nélküli hálózaton laptop segítségével adminisztrálnak, illetve otthonról is beírhatják például a kijavított dolgozatok érdemjegyeit. A rendszer adatokkal feltöltése, a digitális napló létrehozása komoly feladatot jelentett az iskolavezetésnek. A folyamatos problémamentes működtetés az informatikus igazgató-helyettes ügyességét, elhivatottságát igényli. Az osztályfőnököknek, szaktanároknak is sok türelemre és kitartásra volt szüksége, hogy szeptember 1-jén mind a 630 tanuló összes adata rendelkezésre állt a tanév megindításához. Azóta az elektronikus napló kezelése napi rutinná vált, mindenki örömmel használja. Egy igazi digitális iskolához hozzátartozik a színvonalas, aktuális információkat hordozó honlap, melyre kiemelt figyelmet fordítunk. Érdemes böngészni. (http://stg.sarvar.hu)

Egy másik fontos esemény az iskola életében, hogy Sárvár város Képviselő Testülete lehetőséget adott az intézménynek felnőttképzés indítására, novemberi ülésén módosította Alapító Okiratunkat. Azóta a tanév folyamán két-két csoportnyi felnőtt diák Utazásszervező menedzser illetve Rendezvény- és konferenciaszervező szakképesítést szerzett. A vendéglátás-idegenforgalom szakmacsoportban megfelelő számú jelentkezés esetén további képzések indításához adottak a személyi és a tárgyi feltételek. A nappali tagozaton három új szakmai programot dolgoztunk ki. A Panziós, falusi vendéglátó, a Szakács és a Pincér képzéseket a 2011-2012. tanévtől érettségi vizsga után kínáljuk a Vendéglős és az Utazás-ügyintéző szakképesítések mellett. Együttműködési megállapodást írtunk alá a sárvári Danubius, a Park Inn és a Spirit szállodákkal.

A középiskoláknak a pedagógiai programjuk és helyi tantervük NAT 2003 szerinti teljes felülvizsgálatát 2011. január 30-ig kellett elvégezniük és a fenntartó részére megküldeniük. Az idei tanév legfontosabb feladata volt, hogy a nevelőtestület elkészítse az új helyi tantervet, amely 2012. szeptember 1-től lép hatályba.

Az új törvények, a demográfiai hullámvölgy követése, a politikai légkörhöz, a munkaerőpiac változásaihoz való alkalmazkodás iskolánkat is céljainak, feladatainak átgondolására, stratégiai döntések meghozására készteti. A vezetőnek, illetve az intézményének gyorsan kell reagálnia az iskola fennmaradása, fejlődése érdekében.

Bízom benne, hogy meg tudok felelni ennek az egész embert próbáló kihívásnak!

Hevér Mihályné
igazgató