« 2024. április »
A+ A-
Lényeg az élmény!
GTTP 2015

2015: új év, új csapat. Az GTTP Research Award turisztikai versenyre idén szeptember 20-án került sor Budapesten. A tavalyi győzelem után úgy döntöttünk, hogy újra elindulunk. A csapatunk kissé megváltozott: Alexandra és Zsófi úgy döntöttek, hogy idén nem szeretnének részt venni, de helyettük Lívi csatlakozott hozzánk. Gimnazistaként számunkra ez volt az utolsó turisztikai verseny, amelyen olyan élményeket szereztünk a lányokkal, amelyeket soha nem felejtünk el. A következőkben megpróbáljuk röviden összefoglalni, hogy mi is történt velünk ez alatt a 3 nap alatt.

Kicsit korán indultunk, de a háromórás utazás hamar elrepült. A vonaton még nem is izgultunk annyira, de ahogy közeledett a verseny időpontja, egyre jobban dobogott a szívünk. Délben megérkeztünk a szállásra, a Danubius Hotel Flamencóba. Becsekkoltunk, majd elfoglaltuk a szobáinkat. Egy gyors próba és az ebéd után máris kezdődött a verseny. Először a nagykőrösi csapat prezentált, amelyben egy különleges mátrai kalandparkot mutattak be, majd mi következtünk. A projektünk A kalandtúrázás lehetőségei Sárváron és környékén címet viselte, amelyben egy négynapos kalandtúrázás teljes programját mutattuk be. Egy rövid kávészünet után a tanárokból álló zsűri kihirdette a győztes csapatot. Sajnos, idén nem mi nyertünk, de nem voltunk elkeseredve egy cseppet sem. Szerintünk ebben a versenyben nincsenek vesztesek, csak győztesek!

Az eredményhirdetés után szabadprogram következett. Megvacsoráztunk, de előtte, ahogyan a mai tinédzser korosztály fogalmaz, csinosba vágtuk magunkat. A vacsora után sokat szórakoztunk a lányokkal a négycsillagos szállodában: nevettünk, poénkodtunk, szelfiztünk.  Később rövid sétát tettünk a városban, ahol sikerült is egy kicsit eltévednünk. Kétségbeesetten hívtuk Tanár urat, aki hamar a segítségünkre sietett. A második napot az Aqua World-ben tölthettük. Remek élmény volt, rengeteg csúszdát kipróbáltunk, és még a másik csapattal is sikerült megismerkednünk. A vízi kaland után a Ramadán Hotel éttermében ebédeltünk. Az előétel palóc leves, a főétel dióbundában sült pulykamell, a desszert pedig Eszterházy tortaszelet volt. Este vacsora után csapatunk két részre szakadt. Anna és Lívi a másik csapattal kiment a Gellért-hegyre, mi pedig Bettivel és  Tanár úrral a belvárosba mentünk sétálni. Érdekes volt látni, hogy a külföldi fiatalok hol és hogyan szeretnek szórakozni fővárosunkban.

Sajnos, hamar elröppent az éjszaka. Reggeli után szállodalátogatásra mentünk. A finom ebéd után kijelentkeztünk, majd a lányokkal elmentünk vásárolni. Másfél órás shoppingolás után elindultunk hazafelé. Az úton is rengeteget beszélgettünk, nevettünk. Estére érkeztünk Sárvárra.

Szeretnénk megköszönni Vígh Viktor tanár úrnak a felkészítést, a támogatást és a segítséget. Ő tette felejthetetlenné ezt a budapesti versenyt!